News

Uber Eats rozszerza usługi. Marihuana na dowóz w Toronto

Kurier UberEats na rowerze

Od poniedziałku mieszkańcy największego miasta w Kanadzie mogą korzystać z usługi dostawy marihuany. To wynik współpracy giganta konopnego Leafly z popularnym przedsiębiorstwem Uber Technologies Inc.

W ramach współpracy Leafly i Ubera, osoby z Toronto, które ukończyły 19 rok życia, mogą składać zamówienia na marihuanę za pośrednictwem platformy, która tradycyjnie służy do zamawiania jedzenia.

W ramach umowy Uber Eats będzie przetwarzać ofertę trzech dyspensariów konopnych; Hidden Leaf Cannabis, Minerva Cannabis i Shivaa’s Rose.

Konopie indyjskie dostarczane będą do domów przez przeszkolonych kurierów w ramach tzw. programu CannSell. Wiek zamawiających, a także stan ich „trzeźwości” będzie weryfikowany przy odbiorze marihuany.

Przedsiębiorstwo Uber ma nadzieje, że wprowadzenie dostaw marihuany do swojej oferty pomoże w walce z czarnym rynkiem konopi, a także ograniczy liczbę osób decydujących się wsiąść za kółko na haju.

Współpracujemy z liderami branży, takimi jak Leafly, aby pomóc sprzedawcom detalicznym oferować bezpieczne i wygodne opcje dla mieszkańców Toronto w zakresie zakupu legalnej marihuany z dostawą do ich domów, co pomoże zwalczać nielegalny rynek i ograniczyć prowadzenie pojazdów przez osoby pod wpływem marihuany – przekazała Lola Kassim, dyrektor generalny Uber Eats w Kanadzie.

Obowiązujące przepisy wprowadzone przez kanadyjskich regulatorów rynku nie zezwalają jednak na realizację dostaw marihuany przez osoby trzecie. Wobec tego dyspensaria zobowiązane są do przeszkolenia własnego personelu w zakresie dostarczania zamówień składanych za pośrednictwem aplikacji Uber Eats – kurierzy zatrudnieni bezpośrednio przez przedsiębiorstwo Uber Technologies Inc. nie będą rozwozić marihuany.

To kolejna współpraca na linii Uber – kanadyjskie przedsiębiorstwa konopne. W listopadzie 2021 roku Uber Eats uruchomił bowiem program, który pozwolił konsumentom w Ontario zamówić marihuanę za pośrednictwem aplikacji z sieci sklepów detalicznych Tokyo Smoke. Platforma nie oferowała jednak usługi dostawy, wymagając od klientów odwiedzenia dyspensarium, w celu odbioru zamówienia.

Zostaw komentarz

Twoj email nie zostanie opublikowany.

Podobne artykuły