News

Spotify otwiera się na reklamy konopne

Logo platformy Spotify

Kolejna duża platforma działająca w sieci otwiera się na konopie. Tym razem zezwolenie na reklamę konopi wydała największa na świecie platforma do streamingu audio – Spotify.

Na początku roku informowaliśmy Was o tym, że Twitter/X zliberalizował przepisy ws. reklam konopi. Teraz krokami platformy społecznościowej podążył kolejny gigant, Spotify. Pod koniec ubiegłego tygodnia amerykańska firma z Chicago, Cresco Labs Inc. poinformowała, że jako pierwsze przedsiębiorstwo z branży konopnej będzie reklamować na platformie Spotify swoje usługi.

Kampania reklamowa przedsiębiorstwa skupi się na promocji sklepów Sunnyside, których jest właścicielem, a w których sprzedawana jest marihuana. Reklamy będą oczywiście nadawane lokalnie i trafią głównie do osób używających Spotify w stanie Illinois, czyli regionie Stanów Zjednoczonych, gdzie konopie rekreacyjne są legalne.

Usługi strumieniowania dźwięku dają wielkie możliwości dotarcia do szerokiej grupy odbiorców w sposób ukierunkowany. Reklama Sunnyside jest oparta na zaawansowanym systemie danych, co pozwala na precyzyjne kierowanie komunikatów. Dzięki platformie Spotify jesteśmy w stanie docierać do naszych głównych klientów w Illinois. Ta współpraca nie tylko przyczyni się do normalizacji marihuany, ale także podkreśla nasze możliwości marketingowe – przyznał Cory Rothschild, prezes ds. sprzedaży detalicznej w Cresco Labs

Wbrew pozorom, pierwsza reklama marihuany na Spotify, to sprawa dość istotna z perspektywy normalizacji konopi w przestrzeni publicznej i przełamywania tabu. Szczególnie jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że marihuana rekreacyjna w USA wciąż jest zakazana na poziomie federalnym.

Jak na ironię, reklamy „cannabisu” na dużych platformach mogą przyczynić się do dalszej liberalizacji przepisów konopnych – i to w stopniu globalnym.

Źródło: HighTimes.

Zostaw komentarz

Twoj email nie zostanie opublikowany.

Podobne artykuły