News

Reklamy konopi w radiu i TV? Amerykańska Izba Reprezentantów jest na tak

reklama zioła w tv

Amerykańska Izba Reprezentantów zatwierdziła pakiet przepisów budżetowych na rok 2023, w skład których wchodzi ustawa torująca drogę lokalnym stacjom radiowym i telewizyjnym do przyjmowania reklam konopi indyjskich – o ile stacja znajduję się w stanie, gdzie zalegalizowano marihuanę.

Przepisy budżetowe dotyczące konopi przyjęte zostały przez izbę stosunkiem głosów 220 do 207. Przyjęta  przez niższą izbę paralemntu ustawa zakłada zezwolenie lokalnym nadawcom telewizji i radia wprowadzenia do swoich usług reklam konopi indyjskich.

Przepisy konkretnie uniemożliwiłyby Federalnej Komisji Komunikacji (odpowiednik polskiej KRRiT) podjęcie działań administracyjnych przeciwko nadawcom, którzy akceptują reklamy konopi, tak długo, jak konopie zostały zalegalizowane w stanie lub jurysdykcji, w której stacja jest licencjonowana (wciąż lokalnych nadawców obowiązywałyby przepisy stanowe).

Dodatkowo organ kontrolny mediów nie mógłby ukarać żadnej stacji w USA, jeżeli ta przyjęłaby reklamę od firmy sprzedającej konopie, produkty CBD na bazie konopi lub inne produkty kannabinoidowe z dozwoloną minimalną ilością THC.

Przyjęcie przepisów przez Izbę Reprezentantów nie oznacza jednak jeszcze sukcesu ustawy. Projekt musi teraz zyskać jeszcze poparcie 10 republikanów w Senacie, zanim będzie mógł zostać oficjalnie zatwierdzony.

Warto zaznaczyć, że konopny projekt dotyczący reklam pojawił się w ustawie budżetowej na rok 2023, więc nawet jeśli zostanie zatwierdzony, będzie obowiązywał tylko podczas roku podatkowego, który rozpoczyna się 1 października.

Źródło: benzinga.com

Zostaw komentarz

Twoj email nie zostanie opublikowany.

Podobne artykuły