Alimentation Couche-Tard, kanadyjski właściciel sieci stacji paliw Circle K we współpracy ze spółką Fire & Flower Inc. otwiera punkty z marihuaną przy swoich stacjach paliw. Na razie projekt ten ma charakter pilotażu i obejmie dwie stacje benzynowe. W dalszej jednak perspektywie celem współpracy obu firm jest szeroka ekspansja rynku globalnej marihuany, a także inwestowanie w ten sektor.
Sklepy z marihuanę znajdują się przy stacjach paliw Circle K w Calgary oraz Grande Prairie. Placówka w Grande Prairie jako pierwsza została otwarta już w tym tygodniu, podczas gdy otwarcie punktu z marihuaną w Calgary planowane jest na 13 lipca 2020 roku.
Gdyby projekt ten okazał się sukcesem, planowane jest poszerzenie liczby sklepów z marihuaną o kolejne stacje Cricle K. Docelowo celem współpracy przedsiębiorstw jest ekspansja na skalę międzynarodową, w miarę postępującej liberalizacji rynku konopnego.
Przedsiębiorstwo Alimentation Couche-Tard specjalnie do tego projektu objęło 9,9 proc. udziałów w spółce Fire & Flower Inc., docelowo dążąc do objęcia 50,1% udziałów w firmie, o szacunkowej wartości 380 milionów dolarów kanadyjskich.
W Couche-Tard jesteśmy podekscytowani strategiczną inwestycją w jedną z najszybciej rozwijających się specjalistycznych sieci z konopiami indyjskimi, Fire & Flower. Zagwarantowaliśmy sobie prawo objęcia pakietu kontrolnego, co pozwoli nam zdyskontować i wzmocnić wiodącą pozycję tej firmy na rynku, wykorzystać jej sieć sprzedaży i zaawansowaną platformę, dzięki czemu przecieramy szlak w nowym, kwitnącym sektorze – powiedział prezydent i CEO Couche-Tard, Brian Hannasch.
Dzięki współpracy przedsiębiorstw Alimentation Couche-Tard oraz Fire & Flower, punkty przy stacjach paliw będą również pełnić funkcję miejsc, w których będzie istniała możliwość odbioru zamówionej przez sieć marihuany. Jak zaznacza CEO Fire & Flower taki stan rzeczy to większa wygoda dla konsumentów.
Nasze partnerstwo z Alimentation Couche-Tard umożliwi wykorzystanie wygodnych lokalizacji sieci Circle K do uruchamiania punktów odbioru zamówień online, dokonywanych na naszych platformach Hifyre. Nasze programy Spark Perks i Spark FastLane oferują konsumentom zróżnicowaną i korzystną propozycję na coraz bardziej konkurencyjnym rynku detalicznej sprzedaży konopi. To podejście – wielokanałowe i zorientowane na wygodę konsumentów – pozwoli nam lepiej wykorzystywać potencjał zarówno rynku krajowego, jak i międzynarodowego – dodał Trevor Fencott, CEO Fire & Flower.
Źródło: Wiadomości Handlowe