News

Amerykańska agencja ds. żywności i leków przedstawiła swoje obawy w stosunku do CBD

CBD

Amerykańska agencja ds. żywności i leków (FDA) we wtorek umieściła na swojej stronie internetowej aktualizację konsumencką, w której mówi o swoich obawach w stosunku do produktów CBD. Agencja dodatkowo wydała ostrzeżenia dla 15 firm, które w sposób nielegalny wprowadzają na rynek produkty z kanabinoidami.

Organizacja FDA pisze o tym, że wśród społeczeństwa panuje fałszywe przeświadczenie, że „CBD jest w pełni nieszkodliwe.” Agencja ostrzega, że choć CBD niezaprzeczalnie może mieć pozytywny w leczeniu, to istnieje pewne ryzyko, że może również nieść za sobą pewne zagrożenia poparte w obserwacjach.

W oświadczeniu czytamy, że obecny stan wiedzy na temat CBD jest niepełny i istnieje potrzeba powstania większej ilości badań na ten temat, zanim będzie można mówić o CBD tylko w kontekście zdrowotnym.

FDA wyszczególnia kilka potencjalnych zagrożeń związanych ze stosowaniem CBD. Po pierwsze wyczytać możemy o badaniach świadczących o możliwości uszkodzenia wątroby, następnie agencja pisze, że CBD może wchodzić w różne interakcje z innymi lekami. Odniesiono się również do badań nad zwierzętami, w których dostrzeżono pewne zagrożenia związane z reprodukcją.

Ponadto w komunikacie prasowym agencji, ogłoszono, że wystosowano odpowiednie listy do 15 przedsiębiorstw związanych z branżą konopną, w których FDA informuje, że wprowadzają oni w spoób nielegalny na rynek CBD.

Obecnie tylko firma Epidolex została zaakceptowana przez agencję do leczenia dwóch rodzajów padaczki za pomocą kannabidiolu. W przypadku innych firm FDA mówi, że potencjalne ryzyko jego stosowania może być wyższe niż korzyści.

Aktualizacja przypomina, że wprowadzenie do żywności CBD lub firmowanie suplementu diety na bazie konopi jest niezgodne z prawem.

Specjaliści branży konopnej mówią, że wystosowany komunikat to nic nowego, a podejście FDA do konopi jest już od dawna znane. Agencja bardzo surowo patrzy na rynek konopi, jednak jak mówi Adwokat Dave Rodman rynek CBD już jest zbyt rozwinięty, by powtarzalne komunikaty agencji mogły go zdusić.

Zostaw komentarz

Twoj email nie zostanie opublikowany.

Podobne artykuły