Najlepsza baseballowa liga świata MLB (Major League Baseball) oficjalnie zezwoliła na sponsoring drużyn przez przedsiębiorstwa konopne. To zupełnie nowy rozdział dla branży CBD, która dzięki temu zyska wiele nowych możliwości promocyjnych.
Włodarze MLB w ubiegłym tygodniu oświadczyli podczas konferencji prasowej, że firmy z branży CBD będą mogły być oficjalnymi sponsorami drużyn ligi.
Aby tak się stało przedsiębiorstwa konopne z branży kanabidiolu, będą musiały uzyskać specjalny certyfikat NSF potwierdzający, że oferowane przez nich produkty nie zawierają niedozwolonych stężeń THC. Dodatkowo wymagana będzie również zgoda komisarza ligi.
MLB wprowadziła w marcu 2022 roku program „naszywek”, umożliwiając tym samym każdej drużynie baseballowej oznaczenie marki i logo na stroju drużynowym zawodników z pola gry.
Przez jakiś czas obserwowaliśmy branżę (CBD) i czekaliśmy tylko, aż dojrzeje do tego stopnia, abyśmy mogli czuć się z nią komfortowo – powiedział podczas konferencji przedstawiciel MLB Noah Garden.
Otwarcie się na CBD lig sportowych należy traktować jako pewien etap w rozwoju branży konopnej, która już teraz urosła do gigantycznych rozmiarów. Na ten moment wartość światowego rynku CBD szacuje się już 4,9 miliarda dolarów. Co więcej, według wstępnych prognoz do 2028 roku rynek ten może być wart nawet 49 miliardy dolarów.
Trzeba zaznaczyć, że w ciągu ostatnich lat w przestrzeni społecznej ocieplił się również wizerunek konopi, jako rośliny zdrowej i wspomagającej niczym suplement diety.