News

Twitter ponownie luzuje przepisy ws. reklam konopnych

Twitter na tablecie

Platforma społecznościowa Twitter zaktualizowała swoje przepisy dotyczące polityki konopnej. Nowy regulamin po raz kolejny luzuje przepisy ws. reklam konopnych, jednocześnie rozszerzając dostęp do nich na pewnym obszarze Stanów Zjednoczonych.

W lutym informowaliśmy, że Twitter – jako pierwsza platforma społecznościowa – wprowadził przepisy umożliwiające promocje legalnych biznesów konopnych.

Teraz amerykańska platforma rozszerzyła możliwość reklamowania licencjonowanych produktów konopnych, umożliwiając prezentacje opakowań produktów zawierających marihuanę w kampaniach reklamowych. Co więcej, platforma Elona Muska, zaktualizowała przepisy, dopuszczając nowe rynki w USA, do promowania konopi w sieci.

Warto zaznaczyć, że reklamować na Twitterze, wciąż mogą się jedynie przedsiębiorstwa konopne z dwóch państw: Kanady i USA. Co więcej, w przypadku Stanów Zjednoczonych tylko wyszczególnione rynki mogą promować swoje produkty na platformie.

Twitter – po aktualizacji – zezwala  na reklamy medycznej marihuany kierowane do użytkowników ze stanów: Alabama, Arkansas, Florydy, Minnesoty, Missisipi, Missouri, Oklahomy, Pensylwanii, Portoryko, Rhode Island, Dakoty Południowej i Wirginii Zachodniej. Reklamować na Twitterze mogą się już również firmy konopne z Missouri, gdzie dopuszczono do internetowej promocji licencjonowanych producentów marihuany rekreacyjnej.

Niniejsza aktualizacja polityki konopnej Twittera jest wbrew pozorom, dość istotna. Przepisy z lutego pozwalały bowiem jedynie na linkowanie do stron konopnych i sklepów internetowych i odnosiły się raczej do promocji marki, a nie konkretnych produktów. Teraz z kolei firmy konopne będą mogły pokazywać na Twitterze konkretne towary – z pewnymi ograniczeniami.

Reklamy na platformie Elona Muska, wciąż bowiem nie mogą odwoływać się do osób niepełnoletnich w kreacji, strony docelowe muszą być ograniczone wiekowo, a sprzedaż musi być zweryfikowana pod względem wieku; nie można wykorzystywać postaci, sportowców, celebrytów lub obrazów/ikon przemawiających do osób niepełnoletnich; nie można wykorzystywać osób niepełnoletnich lub kobiet w ciąży jako modeli w reklamie; nie można wysuwać roszczeń dotyczących skuteczności lub korzyści zdrowotnych; nie można wysuwać fałszywych/wprowadzających w błąd roszczeń; nie można pokazywać używania produktów z konopi; nie można przedstawiać osób używających lub będących pod wpływem i w końcu nie można zachęcać do transportu konopi przez granice stanów.

Źródło: Twitter/HighTimes

Zostaw komentarz

Twoj email nie zostanie opublikowany.

Podobne artykuły