Platforma społecznościowa Twitter zaktualizowała swoje przepisy dotyczące polityki konopnej. Nowy regulamin po raz kolejny luzuje przepisy ws. reklam konopnych, jednocześnie rozszerzając dostęp do nich na pewnym obszarze Stanów Zjednoczonych.
W lutym informowaliśmy, że Twitter – jako pierwsza platforma społecznościowa – wprowadził przepisy umożliwiające promocje legalnych biznesów konopnych.
Teraz amerykańska platforma rozszerzyła możliwość reklamowania licencjonowanych produktów konopnych, umożliwiając prezentacje opakowań produktów zawierających marihuanę w kampaniach reklamowych. Co więcej, platforma Elona Muska, zaktualizowała przepisy, dopuszczając nowe rynki w USA, do promowania konopi w sieci.
Warto zaznaczyć, że reklamować na Twitterze, wciąż mogą się jedynie przedsiębiorstwa konopne z dwóch państw: Kanady i USA. Co więcej, w przypadku Stanów Zjednoczonych tylko wyszczególnione rynki mogą promować swoje produkty na platformie.
Twitter – po aktualizacji – zezwala na reklamy medycznej marihuany kierowane do użytkowników ze stanów: Alabama, Arkansas, Florydy, Minnesoty, Missisipi, Missouri, Oklahomy, Pensylwanii, Portoryko, Rhode Island, Dakoty Południowej i Wirginii Zachodniej. Reklamować na Twitterze mogą się już również firmy konopne z Missouri, gdzie dopuszczono do internetowej promocji licencjonowanych producentów marihuany rekreacyjnej.
Niniejsza aktualizacja polityki konopnej Twittera jest wbrew pozorom, dość istotna. Przepisy z lutego pozwalały bowiem jedynie na linkowanie do stron konopnych i sklepów internetowych i odnosiły się raczej do promocji marki, a nie konkretnych produktów. Teraz z kolei firmy konopne będą mogły pokazywać na Twitterze konkretne towary – z pewnymi ograniczeniami.
Reklamy na platformie Elona Muska, wciąż bowiem nie mogą odwoływać się do osób niepełnoletnich w kreacji, strony docelowe muszą być ograniczone wiekowo, a sprzedaż musi być zweryfikowana pod względem wieku; nie można wykorzystywać postaci, sportowców, celebrytów lub obrazów/ikon przemawiających do osób niepełnoletnich; nie można wykorzystywać osób niepełnoletnich lub kobiet w ciąży jako modeli w reklamie; nie można wysuwać roszczeń dotyczących skuteczności lub korzyści zdrowotnych; nie można wysuwać fałszywych/wprowadzających w błąd roszczeń; nie można pokazywać używania produktów z konopi; nie można przedstawiać osób używających lub będących pod wpływem i w końcu nie można zachęcać do transportu konopi przez granice stanów.
Źródło: Twitter/HighTimes