Firma Arcview, która zajmuje się inwestycjami w sektorze konopnym, zleciła wykonanie raportu firmie BDS analytics, który pokazuje, że w 2019 r. sprzedaż legalnych konopi wzrósł o 48% w porównaniu z ubiegłym rokiem, dobijając do wartości ponad 15 miliardów dolarów.
Taki stan rzeczy wynikał głównie ze wzrostu sprzedaży marihuany w Kanadzie oraz USA. W 7 stanach w USA sprzedaż wzrosła nawet dwukrotnie w porównaniu z rokiem 2018. Ciągle rozwijające się rynki konopne sprawiły, że o 45% wzrosła sprzedaż marihuany rekreacyjnej w takich stanach, jak Kolorado czy Massachusetts. Taki wzrost pozwolił osiągnąć sprzedaż na poziomie 9.9 miliarda dolarów.
Co ciekawe, to rynek sprzedaży medycznej marihuany w poprzednim roku rozwijał się szybciej. Wzrost, jaki zanotowano, wyniósł 54%, osiągając wartość 6,2 miliarda dolarów.
Widoczny wpływ na rozwój rynku konopnego miał w nim udział USA, gdzie zanotowano ogólny wzrost sprzedaży legalnych konopi, aż o 81%!
Prognozuje się, że wzrost ma utrzymać się co najmniej do roku 2024 na rynku kanadyjskim, amerykańskim oraz europejskim.
Oszałamiające liczby wzrostu dowodzą, że negatywne piętno marihuany kończy się w USA. To, co jest niesamowite, to świadomość, że tak duży potencjał wzrostu pozostaje zarówno w kraju, jak i na świecie – powiedział Troy Dayton, założyciel i dyrektor strategiczny The Arcview Group.
W raporcie załączono również prognozy na przyszłe lata, oto kilka z nich:
– Przewiduje się, że sprzedaż w 2020 r. wzrośnie o 38% dzięki wzrostowi na ustalonych rynkach i dalszej ekspansji geograficznej, w tym otwarciu rynku rekreacyjnego w Illinois;
– Mimo że wydatki medyczne przewyższają w 2019 r. wydatki na spożycie przez osoby dorosłe, to jednak do 2024 r. rynki spożycia przez osoby dorosłe będą główną siłą napędową wzrostu rynku światowego;
– Ponad 400 milionów dolarów sprzedaży w Massachusetts na rynku dla osób dorosłych w pierwszym roku użytkowania;
– Floryda nadal osiąga dobre wyniki w sprzedaży na poziomie ponad 650 milionów dolarów, mimo że jest to rynek wyłącznie medyczny;
– Nowi konsumenci w dalszym ciągu wchodzą na rynek w szybkim tempie wraz z rozwojem nowych produktów i akceptacją społeczną.